postfix - cim vytvorit md5 heslo?

Pavel Novak lists na innuendo.cz
Středa Listopad 30 21:53:21 CET 2005

Jan Houstek wrote:
 > Ujasnete si, jesti chcete opravdu cistou md5, nebo tzv. md5 crypt (tj.
> do, co obvykle byva v /etc/shadow a zacina to $1$). Neni to to same.

Mame ujasneno, potrebuji md5 crypt, diky.

> Zpusobu, jak ten hash vytvorit, jsou mraky, viz crypt(3) (pripadne
> ekvivalentni funkce v perlu, pythonu apod., syntax a pouziti bude velmi
> podobne). Nebo treba passwd prikaz v openssl, viz passwd(ssl1).

jo, tahle funkce je treba i v php (zkopirovana z perlu). Nicmene nedari
se mi vytvorit to spravne heslo, navic se je pokade jine.

Dle ukazky z postfix.org se text "secret" rovna hashi
$1$caea3837$gPafod/Do/8Jj5M9HehhM.
s povdekem bych kvitoval kdybyste mi popsal presny zpusob (v cemkoli),
jak k tomuto hashi dojit.

Dekuji,

--
Pavel Novák