postfix - cim vytvorit md5 heslo?

Jiri Kosina jikos na jikos.cz
Středa Listopad 30 21:58:44 CET 2005

On Wed, 30 Nov 2005, Pavel Novak wrote:

> jo, tahle funkce je treba i v php (zkopirovana z perlu). Nicmene nedari
> se mi vytvorit to spravne heslo, navic se je pokade jine.

Protoze se bere nahodny salt (to je ta cast mezi druhym a tretim znakem
$), to nicemu nevadi.

> Dle ukazky z postfix.org se text "secret" rovna hashi
> $1$caea3837$gPafod/Do/8Jj5M9HehhM. s povdekem bych kvitoval kdybyste mi
> popsal presny zpusob (v cemkoli), jak k tomuto hashi dojit.

Pokud tedy skalopevne trvate zrovna na saltu caea3837, tak pouzijte treba

$ openssl passwd -1 -salt caea3837
Password: <zadejte retezec 'secret'>
$1$caea3837$gPafod/Do/8Jj5M9HehhM

Pokud nezadate parametr -salt, je salt pri kazdem generovani hesla jiny.

--
JiKos.