jak zjistit rychlost spoje

jakub linux na malyweb.cz
Neděle Říjen 2 02:14:09 CEST 2005

Oqak wrote:

> zdravim, tak to neni ono, protoze to meri pouze primou a aktualne
> probihajici komunikaci. Hledam neco, co spustim a jako vystup (kdekoli
> ve vystupu) mi to vrati rychlost odezvy vzdaleneho stroje.
>
> napada me jeste vzdy zkusit stahnout wgetem nejaky soubor a z toho
> povidani, co wget vraci si zjistit tu rychlost/cas ...

> Bud tim wgetem

mno wget ma tu nevyhodu, ze musim stahovat konkretni vec, navic co jsem
prochazel man wget, tak podporuje http/ftp protokol a

1) na cilove stanici nemusi bezet ani webserver ani ftp daemon
2) i kdyby tam jedno z toho bezelo, nemusi mi to odpovidat, ...

> anebo jsem mel pro Win mini cmd utilitu do prikazove
> radky client a server, kjtera to zmerila, pomerne presne, na LAN jsem to
> zkouseli, na obou stranach se to musi spustit.

mno todle ma dve nevyhody

1) je to pro win
2) musi to bezet na obou koncich trasy, kterou testuju

> Bohuzel nic sofistikovanejsiho jsem nenasel.

a na zaver dve veci (jak jinak, kdyz uz jsem tak dvoubodovej ;)

1) mne pro orientaci bude stacit rtt, to mi rika, jak rychlost
fluktuuje, jen trosku z jineho pohledu
2) mozna bych mohl kouknout, jak to meri smokeping ...