format disku nejde! Ze by moc velky disk?

Oqak node.ch na centrum.cz
Neděle Říjen 2 03:57:39 CEST 2005

> Do 2TB by mela klasicka DOS partition table stacit. Pak je treba pouzit
> GPT partition table (a nepouzivat fdisk).

ext3fs ma DOS table??

> Po pripojeni disku by vam mel prikaz "dmesg" naznacit co na disk rika
> kernel (pripadne cat /proc/partitions) . Jinak osobne bych radeji

dmesg
JBD: no valid journal superblock found
EXT3-fs: error loading journal.
MSDOS FS: Using codepage 950
MSDOS FS: IO charset cp950
FAT: bogus logical sector size 0
VFS: Can't find a valid FAT filesystem on dev 08:01.
FAT: freeing iocharset=cp950
FAT: bogus logical sector size 0
VFS: Can't find a valid FAT filesystem on dev 08:01.

cat /proc/partitions
   8     0  199148544 scsi/host0/bus0/target0/lun0/disc
   8     1  199141708 scsi/host0/bus0/target0/lun0/part1

> nepouzival fdisk ale prikaz "parted" (mel by byt schopen udelat i

nemam :-(

> filesystem). Z dlouhodobeho hlediska bych se s klasickym linuxovym
> fdiskem zacal loucit (bylo by pekne pokud by treba ve FC-6 uz nebyl:-)

Vyse uvedene pochazi z disku naformatovaneho v PartitionMagicu. Stejne to
nejede, po ulozeni se zda se tam neco je, po rebootu to mizi... Se

fdisk v2.12
mke2fs 1.35 (28-Feb-2004)
kernel 2.4.20 tusim

se z toho asi po... Jak ten disk teda mam pripojit?

Jediny co jsem zjistil je ze cim mensi dam naformatovat partition, tim
pozdeji to zbuchne!

Navic mi nejde rozbehat zadny ext3fs driver pod Woknama.