format disku nejde! Ze by moc velky disk?

Marian Cavojsky cavo+konf na cavo.sk
Neděle Říjen 2 07:00:12 CEST 2005

On Sun, Oct 02, 2005 at 03:57:39AM +0200, Oqak wrote:

> ext3fs ma DOS table??

Myslim, ze by ste si mohli nastudovat pojmoslovie a uvod do
problematiky.

DOS table (Inak i partition table) - informuje system ako je rozdeleny
disk, cize zavadza tzv particie.
ext3fs - je suborovy system, ktory moze obsadzovat jednu particiu, ale
kludne si ho mozete vytvorit na celom disku bez particii. Je to
nestandartne, ale fukcne.

> dmesg
> JBD: no valid journal superblock found
> EXT3-fs: error loading journal.

Pokusal sa vam nieco (chyba informacia o particii a disku) pripojit, ale
zistil, ze tam chyba journal pre ext3fs. Nie som si isty, ci vam to
pripojil aspon ako ext2fs.

> MSDOS FS: Using codepage 950
> MSDOS FS: IO charset cp950
> FAT: bogus logical sector size 0
> VFS: Can't find a valid FAT filesystem on dev 08:01.
> FAT: freeing iocharset=cp950
> FAT: bogus logical sector size 0
> VFS: Can't find a valid FAT filesystem on dev 08:01.

Na prvom disku podla BIOS-u. Myslim, ze by to mohlo byt hda a prvej
particii sa snazi najst FAT. Asi mate v /etc/fstab dane, ze tam ma byt
vfat, alebo auto a skusa aj vfat.

> cat /proc/partitions
>   8     0  199148544 scsi/host0/bus0/target0/lun0/disc
>   8     1  199141708 scsi/host0/bus0/target0/lun0/part1

> nemam :-(

Skuste si ho stiahnut. Ale nemyslim, ze by to bolo v tom.

> Vyse uvedene pochazi z disku naformatovaneho v PartitionMagicu. Stejne to
> nejede, po ulozeni se zda se tam neco je, po rebootu to mizi... Se
>
> fdisk v2.12
> mke2fs 1.35 (28-Feb-2004)
> kernel 2.4.20 tusim
>
> se z toho asi po... Jak ten disk teda mam pripojit?
>
> Jediny co jsem zjistil je ze cim mensi dam naformatovat partition, tim
> pozdeji to zbuchne!
>
> Navic mi nejde rozbehat zadny ext3fs driver pod Woknama.

Je ten disk v poriadku? Co keby ste ho prekontrolovali utilitkou
badblocks a kedze na nom este nemate udaje tak i so zapisom. Mohlo by
vam to ozrejmit vase problemy.

Pozor. Ako ho budete kontrolovat tak, ze bude pripojeny cez USB tak to
moze trvat velmi dlho. Mozno bude v kazdom pripade pre vas vhodne pouzit
prepinac -vv, lebo si inak budete mysliet, ze sa zasekol a nic nerobi.

Ak je to SATA, tak este bude zaujimava informacia, ci s tym nema problem
jadro rady 2.4. Asi by som sa pokusil pouzit jadro z rady 2.6, ked uz
pre nic ine, tak preto, ci sa tie problemy nestratia.

--
Marian Cavojsky