Hledani uzkeho mista ve vykonu

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Úterý Říjen 4 18:54:03 CEST 2005

	Ach jo, zase spousty odpovedi odpovidajicich uplne na neco
jineho (s cestnou vyjimkou Martina Marese, ovsem):

Vladimír Třebický wrote:
: disk se dá jednoduše vyloučit, když se podíváš na I/O zátěž systému.
: (Mám dojem, že to rozlišuje až 2.6, dá se na to dostat normálně přes top
: -- položka *wa*, případně nejspíš některý sloupec v /proc/stat.)

	Jak jsem rekl, disk jsem uz vyloucil. A da se vyloucit i bez
polozky iowait - staci kdyz CPU je na 100% user+nice+sys (+irq/softirq ve 2.6).

Petr Vileta wrote:
: Nedokazu poradit nic konkretniho, ale jako hardwerar bych obecne doporucil
: zakladni desku, ktera ma Intel chipset, protoze VIA a SiS jsou ponekud
: pomalejsi.

	Pro Athlon64 x2? :-)

: Dale by ta deska mela umet obsluhovat pameti v "dual mode" a
: take by tak ty pameti mely byt osazene. Je skutecne asi o 10% rychlejsi,
: kdyz jdou dve pameti 512MB v dualmode, nez jedna 1GB v singlemode.

	Zase odpoved na neco na co jsem se neptal. Muj dotaz ted je,
jak zmerit stavajici konfiguraci. Tecka.

	O tom jakou chci novou konfiguraci
uz mam jakousi predstavu, a Intel to fakt neni (dlouha pipeline, polofunkcni
64-bitovy rezim, mizerny vykon v celociselnych neblokovych operacich,
existence "front-side bus", jedno jadro v procesoru, atd). Jde mi jen o to,
jestli investovat penize do CPU na o par procent vyssi frekvenci nebo do
CPU s vetsi cache nebo do CPU a novych pameti. Kdyztak doporucuji si
jeste jednou precist puvodni dotaz :-(

: Co se tyka procesoru, tak Pentium 2GHz
: s 4MB cache je v testech vzdy rychlejsi, nez Celeron 2GHz s 8MB cache.

	Klikal jsem zbezne na www.intel.com a nejak nemuzu najit
celeron s 8MB cache. Celeron D tam ma uvedenych 256K, celeron 128 nebo 256K.

: Pokud budete chtit pouzit procesor AMD, tak o tech toho moc nevim (nemam je
: rad), ale doporucuji pouzit zakladni desku bud primo od AMD (ano, vyrabi
: je), nebo alespon s AMD chipsetem. Opet nebrat VIA nebo SiS.
: Do kacelare na stul je to jedno, ale pokud vam jde o maximalni vykon, pak
: chipset musi byt od stejneho vyrobce jako CPU.

	Urban myths, rekl bych. Uz proto, ze nepisete konkretni verze cipsetu
ktere porovnavate.

	Co jsem naposled meril (okolo doby kdy spicka byl Athlon
TB 1.2GHz), tak VIA KT133 byl rychlejsi nez AMD 754, ale bylo to zhruba
do dvou procent. Navic u A64 je to uplne o nicem - nedelate-li ve vetsi
mire I/O operace, tak se cipset vubec neprojevi - northbridge je primo
na procesoru a mezi procesorem a pametmi nic dalsiho nestoji.

: Snad vam to k necemu bude.

	Ani ne.

-Jan Kasprzak

| http://www.fi.muni.cz/~kas/    Journal: http://www.fi.muni.cz/~kas/blog/ |