x86-64 a Intel vs. AMD [Was: Hledani uzkeho mista ve vykonu]

Jan Houstek jan.houstek na mff.cuni.cz
Středa Říjen 5 05:10:21 CEST 2005

On Tue, 4 Oct 2005, Jan Kasprzak wrote:
[...]
> O tom jakou chci novou konfiguraci uz mam jakousi predstavu, a Intel to
> fakt neni (dlouha pipeline, polofunkcni 64-bitovy rezim, mizerny vykon v
> celociselnych neblokovych operacich, existence "front-side bus", jedno
> jadro v procesoru, atd). Jde mi jen o to, jestli investovat penize do
> CPU na o par procent vyssi frekvenci nebo do CPU s vetsi cache nebo do
> CPU a novych pameti. Kdyztak doporucuji si jeste jednou precist puvodni
> dotaz :-(

Stojim ted pred ukolem postavit nadupany stroj(e) na numericke vypocty s
rozumnym pomerem cena/vykon. Vzhledem k tomu, ze me naprosto netrapi veci
mimo procesor, pamet a jejich komunikaci, nechce se mi investovat do
dvouprocesorove desky (kdyztak tech stroju postavim vic). Tak nejak mi
nejlip vychazi Athlon 64 X2 s nejakou beznou desktopovou deskou 4x 512MB
DDR400.

Potiz je v tom, ze se na tom primarne bude delat ve Fortranu a kompilator
Fortranu z gcc neni pro nas pouzitelny. Tedy ono je temer podminkou, ze se
bude pouzivat kompilator od Intelu, v pripade x86-64 architektury jeho
verze pro Intel procesory s EM64T rozsirenim.

Tedy mam dva dotazy

1) Dalo by se od Intelu postavit za srovnatelne penize neco vykonove
ekvivalentniho te nacrtnute konfiguraci s Athlon 64 X2?

2) Je rozumne pouzivat kompilator od Intelu na AMD-based stroji? Dosud
jsme to delali s 32bitovou verzi na stroji s Athlon XP a chovalo se to
dobre, ovsem vubec bych se nedivil, kdyby ten x86-64 zmrsili tak, aby kod
na AMD procesorech bezel neumerne pomalu.

-- Honza Houstek