/usr/sbin/useradd a přepis souborů verzí z /etc/skel

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek PaJaSoft na FoNet.Cz
Středa Říjen 5 08:50:29 CEST 2005

	Zdravím,

	všiml jsem si, že novější shadow-utils (např.
shadow-utils-4.0.3-23.08.i386.rpm z RHEL3) fungují tak, že bez rozmyslu
přepisují v případě shodného HOME soubory, které tam již jsou.

	Typicky - /home/paja/web/index.html má nějaký obsah... rovněž
existuje /etc/skel/web/index.html s defaultním obsahem. Já zavolám:

/usr/sbin/useradd -d /home/paja/ paja10 - v tu chvíli ten soubor
/home/paja/web/index.html je přepsán obsahem z /etc/skel/web/index.html i
přesto, že má jiný než default obsah, existuje atd.

	Ptám se na to proto, protože jsem leta letoucí zvyklý, že takto
zmodifikované soubory je znovu NEpřepisují v uživatelově HOME... Koukal jsem
i na changelog shadow-utils a nikde o podobné změně sémantiky není ani
zmíňka... Je to tedy chyba nebo záměr? Docela mi to komplikuje v několika
případech život, protože jak jsem řekl, jsem roky (aspoň na RedHat like
distribucích od začátku - verze 3.0.3) zvyklý na určitou sémantiku i
postranní efekty a najednou je to všechno jinak...:-(