x86-64 a Intel vs. AMD [Was: Hledani uzkeho mista ve vykonu]

Jan Houstek jan.houstek na mff.cuni.cz
Středa Říjen 5 09:00:04 CEST 2005

On Wed, 5 Oct 2005, Horák Daniel wrote:
> Je bych nerekl, ze to zmrsili, ale maji proste jinou implementaci. A
> Intel kompilator je optimalizovany na Intel procesory a pokud mne pamet
> neklame, tak teprve nedavno pridali moznost pustit kod i na AMD. Alespon
> to psali nekde u C/C++ kompilatoru. Urcite o kompatibilite neco pisou v
> Release Notes nebo jine dokumentaci.

No, instrukční sada je snad stejná u AMD64 (Athlon 64/FX, Opteron) i u
tech jejich P4 s rozsirenim EM64T, nebo snad ne? Druhá věc je optimalizace
-- to je právě to, na co se ptám. Mě je jasné, že se asi Intel nebude
hrnout do co nejlepší podpory AMD procesorů, ale zajímá mě, jestli rozdíl
mezi jeho velmi optimálním kódem pro vlastní procesory proti
suboptimálnímu pro AMD přebije to, že ten dvoujaderný Athlon 64 bude
výkonnější než srovnatelně drahé řešení od Intelu.

No, asi to s jedním strojem vyzkouším, pokud to nebude fungovat, tak aspoň
budeme mít slušné PC na hry :-)

-- Honza Houštěk