Display zevnitr firewallu ven -- neinteraktivne

Dobes Jiri dobes na marian.fsik.cvut.cz
Čtvrtek Říjen 6 14:43:02 CEST 2005

Dobry den,

Potreboval bych poslat display z neinteraktivniho jobu na clusteru pres
firewall.

Situace:

J-------F---C

Interaktivne je to jednoduche:
J> ssh F
F> ssh C
C> xterm

a xterm se mi objevi na obrazovce. Problem je s tim, ze na clusteru se
nesmi poustet interaktivni joby. Tzn. potreboval bych mit otevreny tunel
z C pres F na J tunelujici display z X windows.

Neinteraktivni skript submitly na C by tedy vypadal asi takhle:

------job:
ssh -f -L6012:J:6000 J sleep 20
export DISPLAY=:12.0
xterm

kde sleep 20 je aby ssh cekalo 20 sekund, jestlize nezacne tunelovani,
tak se ukonci, jinak se ssh ukonci az po skonceni tunelu. Cekal bych, se
mi po spusteni jobu objevi na obrazovce [treba pred tim na J jeste dam:
xhost +] xterm s veselym promptem C>. Bohuzel tomu tak neni, hazi to
hlasky typu "xterm Xt error: Can't open display: :12.0" Nevite nekdo proc???

Dekuji za vsechny, zejmena podnetne pripominky!!!

Diky,

			Jirka