RE: Optimální využití paměti?

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek PaJaSoft na FoNet.Cz
Pondělí Říjen 10 11:59:53 CEST 2005

Pavel Kankovsky <mailto:peak na argo.troja.mff.cuni.cz> wrote:
> Mozna by bylo na miste upozornit, ze "cache" zahrnuje i
> stranky souboru
> namapovanych do pameti, ktere lze v pripade potreby zahodit a pozdeji
> znovu nacist. Tedy i kod programu a dynamickych knihoven.

	Ovšem tyto části paměti se snad počítají do RSS, ne?

> Prekvapuje mne, kolik lidi neni schopno pochopit, ze Linux ma (jako
> snad skoro vsechny moderni unixove OS) unifikovanou kes pro
> strankovani i klasicke souborove i/o.

	Lidi (já) se spíše diví, že Linux se čím dál více při cacheování
podobá WinNT a výše, který je svým trashováním (coby vedlejší efekt
použitých postupů (optimalizovaný na jiné případy)) nechvalně známý...
Naopak optimalizace cacheování Linuxu bylo jeho velé PLUS oproti zmíněnému
komerčnímu systemu.

	Zrovna dnes při kopírování via FTP mi byl ten kernel na zmíněném
stroji ochoten dát do cache přes 350MB, ačkoli v tu dobu běžely 2 (= stav
Run) procesy, které v tu samou dobu potřebovaly RSS na úrovni 200MB...:-(