Vyvoj v qtdesigneru a typedef

Michal Samek webmaster na tony.cz
Pondělí Říjen 10 13:58:37 CEST 2005

Dobry den,
doufam, ze to neni uplne OT, pokud ano, tak mi prosim nenadavejte, ale
poradte relevantni konferenci ;)

Zkousim vypotit neco v qt-designeru 3.x, C++ znam tak z rychliku
(doslova, ucil jsem se to v rychliku na zkousku ;) , chtel jsem se
vyhnout tomu subclassovani, tedy vyrobit aplikaci primo v nem, vcetne
kodu slotu. Potrebuju tam vrazit class variable - pole zaznamu v stl.
Ono tam krasne jde vyrabet vlastni metody, vrazit promenne trid, ale
neumim tam dat typedef. Cili jsem zkusil deklarovat promennou timto
zpusobem:

vector<map<char*,char*>> tabEBooks;

To je podle gcc blbost, asi se nesmi takto pouzivat vnoreni v sablonach:

.ui/hlavniokno.h:122: error: ISO C++ forbids declaration of 'vector'
with no type
.ui/hlavniokno.h:122: error: expected ';' before '<' token

Takze bych to mel zrejme udelat pres pomocny typedef, jestli to vubec
jde? Nevim ale, jak tam ten typedef vrazit, jedine pres externi .h
soubor? To mi pripada divne, kdyz tam maji na vsechno ostatni v object
exploreru na zalozce members skatulky...

Mozna se blbe snazim napsat to pouze v tom designeru, ale to, o co se
snazim, ma byt spis proof-of-concept uzivatelskeho rozhrani a ne plne
funkcni aplikace a nechci se kvuli tomu jeste ucit nejaky dalsi nastroj
typu kdevelop kdyz to nebude nutne...

Diky moc, za radu, vygooglil jsem akorat velke kulove...
--
Michal Samek <webmaster na tony.cz>