filesystem problem, nebo disk

garabik-news-2005-05 na kassiopeia.juls.savba.sk garabik-news-2005-05 na kassiopeia.juls.savba.sk
Pondělí Říjen 10 14:24:21 CEST 2005

URBAN Leos <leos.urban na qds.cz> wrote:
> Ahoj,
>
> za posledni pulrok se mi uz asi potreti stalo, ze dojde k poskozeni
> filesystemu ext3 na mem notebooku ASUS M6 s 60GB diskem Hitachi
> HTS548060M9AT00 a operacnim systemem Fedora Core 3, posledni update.
>
> Naposledy dnes rano - na plose prestal fungovat odkaz na oo writer,
> v logu bylo nejprve:
>
> kernel: hda: dma_timer_expiry: dma status == 0x21
> kernel: hda: DMA timeout error
> kernel: hda: dma timeout error: status=0xd0 { Busy }
> [...]

toto (takmer) jednoznacne znamena hardwareovu chybu - but zly disk,
kabel, alebo zapnuty nepodporovany DMA mod

> A po pokusu o spusteni tech "poskozenych" aplikaci pak:
>
> kernel: attempt to access beyond end of device
> kernel: hda2: rw=0, want=11083649824, limit=112808430
> ( Ruzna cisla a mockrat... )

to uz znamena ze filesystem je poskodeny (vinou onej hardwareovej chyby)

> Hardwarovy test Hitachi Drive Fitness Test probehl jak v Quick tak
> Advanced modu bez chyby.

ak je to uvolneny kabel, ktory sa raz za cas vypoji na chvilku, tak
takyto test to samozrejme neodhali. Alebo naozaj to moze byt v
nepodporovanom DMA mode (to zahrnuje aj chybu ovladaca v kerneli)

Ja by som (ak to nie je v zaruke) potahal za IDE kabel, vycistil
kontakty a skusil tak, pripadne s najnovsim kernelom, pripadne by som
skusil konzervativnejsie nastavenie hdparm (hdparm -d 0 by to spomalilo
az prilis, skor nejake to -X).

| Radovan Garabík http://kassiopeia.juls.savba.sk/~garabik/ |
| __..--^^^--..__    garabik @ kassiopeia.juls.savba.sk     |