SATA, sw raid a prechod_2.4_->_2. 6

Jan Houstek jan.houstek na mff.cuni.cz
Čtvrtek Říjen 13 12:18:15 CEST 2005

On Thu, 13 Oct 2005, Peter Surda wrote:
> toto uz nie

No, zda se ze opravdu je.

> Pozri do zdrojaku lsraid :-)

Vrtalo mi to hlavou, tak jsem to udelal (tedy ne do lsraid, ale mdadm,
ktere pomoci mdadm --examine dela asi to same jako zmineny lsraid).

Superblock opravdu rezervuje misto pro ulozeni techto informaci pro kazdy
z disku pole:

typedef struct mdp_device_descriptor_s {
        __u32 number;           /* 0 Device number in the entire set          */
        __u32 major;            /* 1 Device major number                      */
        __u32 minor;            /* 2 Device minor number                      */
        __u32 raid_disk;        /* 3 The role of the device in the raid set   */
        __u32 state;            /* 4 Operational state                        */
        __u32 reserved[MD_SB_DESCRIPTOR_WORDS - 5];
}

Nicmene pohledem do kodu kernelu je videt, ze tyto informace nepouziva pri
autodetekci. Stejne tak mdadm --assemble je ochotne pracovat jen s uuid,
tedy tato informace je tam skutecne jen pro informaci a nicemu nevadi,
je-li po kazdem bootu to zarizeni viditelne pod jinym major/minor cislem.

-- Honza Houstek