SATA, sw raid a prechod_2.4_->_2. 6

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek PaJaSoft na FoNet.Cz
Čtvrtek Říjen 13 12:30:51 CEST 2005

Jan Houstek <mailto:jan.houstek na mff.cuni.cz> wrote:
> Vrtalo mi to hlavou, tak jsem to udelal (tedy ne do lsraid, ale mdadm,
> ktere pomoci mdadm --examine dela asi to same jako zmineny lsraid).

Linuxový lsraid coby utilita z raidtools a to, co jsem nazval alá lsraid -
coby zkratkovité vyjádření funkce, kterou jsem provedl jsou dvě různé věci.
Přemýšlím-li o tom dále, asi jsem v tu chvíli pro tyto informace také využil
služeb mdadm...

> Nicmene pohledem do kodu kernelu je videt, ze tyto informace
> nepouziva pri autodetekci. Stejne tak mdadm --assemble je ochotne

	Já jsem ale neřekl, že je používá kernel při autodetekci (protože
vím, že takto sestavovat pole mohu jen ručně a autodetekce to pole v životě
nenahodila (aspoň jsem si to nezapamatoval)), ale že je to uloženo na disku
- pokud vím, tak RAID superblock je snad na každém z nodů RAID pole, ne?

> tedy tato informace je tam skutecne jen pro informaci a nicemu nevadi,
> je-li po kazdem bootu to zarizeni viditelne pod jinym
> major/minor cislem.

	Když už jste se do source kernelu díval, tak možná tušíte, proč
kolegovi Justovi ta změna middleware (ATAPI <-> SCSI) způsobuje problémy s
autodetekcí.