SATA, sw raid a prechod 2.4 -> 2.6

Jan Houstek jan.houstek na mff.cuni.cz
Čtvrtek Říjen 13 12:42:39 CEST 2005

On Thu, 13 Oct 2005, Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek wrote:
> Já jsem ale neřekl, že je používá kernel při autodetekci (protože vím,
> že takto sestavovat pole mohu jen ručně a autodetekce to pole v životě
> nenahodila (aspoň jsem si to nezapamatoval)), ale že je to uloženo na
> disku - pokud vím, tak RAID superblock je snad na každém z nodů RAID
> pole, ne?

Ta funguje za predpokladu, ze kernel pri inicializaci md driveru jiz vidi
ona blokova zarizeni. Tj. musi byt staticky v kernelu

* md driver
* prislusne personalities
* vse, co je potreba pro viditelnost toho zarizeni (typicky driver pro
  prislusny radic a jeho dependence)

Tohle z praktickych duvodu distribucni jadra nesplni a tak nahazuji raid
pomoci mdadm v initrd. Ono je vubec to asi rozumnejsi.

> Když už jste se do source kernelu díval, tak možná tušíte, proč kolegovi
> Justovi ta změna middleware (ATAPI <-> SCSI) způsobuje problémy s
> autodetekcí.

Vsak jsem mu taky odpovidal. Domnivam se, ze to je tim, ze ma moc striktni
definice v mdadm.conf, ktere se mu asi zkopiruje do initrd pri jeho
vytvareni -- ma tam uuid i vyjmenovana jednotliva zarizeni.

-- Honza Houstek