SATA, sw raid a prechod_2.4_->_2. 6

Miroslav Suchy miroslav na suchy.cz
Čtvrtek Říjen 13 13:31:15 CEST 2005

Pavel Just wrote:

> Disky se najdou (sda,sdb), partition table se přečte správně. Později to
> ovšem zahlásí:
> md: md1 stopped
> mdadm: cannot open device /dev/hdc2: no such device or address
> mdadm: /dev/hdc2 has wrong uuid.
> přičemž řetězec "/dev/hdc2" si musel přečíst z disku. Hláška je správně,
> protože teď se ten disk jmenuje /dev/sda2. Jak ho mám přesvědčit,
> že hdc2 není to pravé ?

Aha, tak pokud si dobre pamatuji, tak jsem to resil takto:
- to pole bylo mirror ze dvou disku. (zrejme i vas pripad)
- jeden disk jsem z pole vyjmul (jelo v degradovanem rezimu), pak jsem
mu rekl, ze tam ma pridat to /dev/sda. To samozrejme nenaslo, takze jelo
i nadale v degradovanem rezimu.
- rebootnul jsem do noveho jadra, pole nabehlo v degradovanem rezimu,
ale tentkorat tam bylo aktivni to sda a ten hda byl neaktivni
- vyhodil jsem z pole hda a pridal tam sdb.

Mozna (urcite!) to neni ta nejspravnejsi cesta, ale po pokusech s
editaci mdadm.conf (to opravdu nefunguje pokud mate na disku superblok)
a bootovanim ruznych LiveCD jsem zjistil, ze to bude rozhodne nejrychlejsi.

Mirek Suchy