Re: SATA, sw raid a prechod_2.4_->_2. 6 Výsledek

Pavel Just Pavel.Just na ais.cz
Čtvrtek Říjen 13 16:52:20 CEST 2005

Zdravím.

    Nakonec jsem se rozhodl, že se podělím o výsledky.
Instaloval jsem server HP DL140G2 osazený dvěma SATA disky.
Server neměl CD ani floppy. Otevřel jsem bednu, našel klasický
IDE konektor, připojil CD mechaniku, vložil boot CD, nabootoval,
(2.4ku) a začal instalolvat.
   Ovšem pokud jsem po instalaci CD mechaniku odpojil, řadič
SATA disky přemapoval. CD bylo vždy hda, disky hdc,hdd nebo
hda,hdc. Proto degradované pole. Ale šlo zasynchronizovat
a fungovalo.
   Pokud jsem použil jádro 2.6, disky se detekovaly jako
sda,sdb a CD pak nešlo detekovat ani jako IDE ani SCSI
zařízení. SW raid samozřejmě taky nefungoval.
   Celou instalaci (debian Sarge) jsem nakonec provedl
z USB klíčenky v režimu expert26. Bez problémů a chodí.

Pavel Just

> Subject: Re: SATA, sw raid a prechod_2.4_->_2.  6

> No ja nevim, jednak moc nerozumim tomu, proc vam novy kernel+initrd nasel
> degradovane pole a nenasel cele, druhak se mi to zda takove dost zmatene.
>
> Pokud jsem pochopil indicie z predchozich prispevku v threadu, tak
> kernelova autodetekce se v pripade puvodniho tazatele nekona a konat
> nebude (distribucni kernel).

Tato zpráva neobsahuje viry, protože nepoužívám MS Windows.