Network Attached Storage v linuxe

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek PaJaSoft na FoNet.Cz
Pátek Říjen 14 14:55:27 CEST 2005

	Chápu (nyní), původní požadavek na mne však promlouval jinak.

Roman Fordinal <mailto:aben na webcom.sk> wrote:
> Preto si robim prieskum aby som mal minimalne dve alternativy -
> jednu opensource a druhu komercnu s vyhodami a nevyhodami. je

	No vzhledem k tomu, že jste zmínil clustering, tak to implikuje
sdílený datastor... možností je několik, praktické zkušenosti však nejsou
vždy nejrůžovější. Ono je obecně asi lepší, aby se tyto věci řešili
aplikačně než systémově, resp. běžně dostupné OSS technologie to prostě
neumí, ať už se bavíme o multihomingu a databázích (multimaster replikace
nejsou denním chlebem) atd... Začíná to však také odpovídající
infrastrukturou - tedy aktivní prvky, více síťových karet atd., pokračuje
přes odpovídající a výkonné úložiště dat s odpovídajícím zálohováním i
replikací na bezpečné místo atd.

	Zrovna včera jsem měl podobný "miniúkolek" a myslím si, že spoustu
zajímavého okolo této oblasti a Linuxu najdete na Linux Clustering
Information Centru - http://www.lcic.org/. Jako perspektivní se zřejmě jeví
buď nasazení CODA (přímo FS - zkušenosti Linuxové implementace střídavé
oblačno) nebo něčeho na ENBD (Mirroring). Naprosto bez zkušeností a
praktických poznatků publikovaných v ČR (aspoň jsem nenarazil) je možná jako
nejrozumnější se poohlédnout o technologii tohoto ražení od firmy Red Hat -
mám za to, že cca rok zpět něco takového koupila a měla uvolnit jako OSS -
zřejmě součástí RH EL v AS variantě...

	Začal bych ale tím průzkumem na LCICu.