DVB-T karta

Jan Houstek jan.houstek na mff.cuni.cz
Neděle Říjen 16 15:47:35 CEST 2005

On Sun, 16 Oct 2005, Pavel wrote:
> Zdravím,
>
> máte někdo tip na nějakou DVB-T televizní kartu, u které máte prakticky
> vyzkoušeno, že chodí bez problémů pod linuxem ? (Stačí nějaká obyčejná,
> bez MPEG2 dekodéru.)
> Pokud ano, napiště prosím také s jakým jádrem a s jakými ovladači.

Funguje skoro vsechno, Ja uz pres rok spokojene pouzivam ten nejhorsi
low-end, WinTV-NOVA-T PCI. Ma to chip SAA7146 a TDA10045H/TD1316
frontend/tuner. Podporovane to je urcite o dost dele, nez tu kartu mam,
navic jsou jiz od urcite doby drivery primo v kernelu.

Pouzival jsem to puvodne s 2.4 jadrem a externe dodanymi ovladaci, pote s
2.6 a drivery primo z kernelu. Zadny problem s ovladaci se nekona. Pocitac
bezi stabilne a prijem je vetsinou dobry (ridce se vyskytujici problemy
pricitam antene a ostatnim externim podminkam).

Karta nema MPEG2 dekoder (taky by mi byl k nicemu, ja *chci* ten MPEG2 :)
Pri nahravani ovladace tuneru potrebuje karta nahrat firmware, o to se
postara driver, firmware je k dostatni na prilozenem CD s win ovladaci.

relevantni cast dmesg:

saa7146: register extension 'budget_ci dvb'.
ACPI: PCI interrupt 0000:00:0b.0[A] -> GSI 11 (level, low) -> IRQ 11
saa7146: found saa7146 @ mem d089c000 (revision 1, irq 11) (0x13c2,0x1011).
DVB: registering new adapter (TT-Budget/WinTV-NOVA-T  PCI).
TT-Budget/WinTV-NOVA-T  PCI adapter 0 has MAC addr = 00:d0:5c:23:1d:40
tda1004x: Detected Philips TDA10045H.
tda1004x: Detected Philips TD1316 tuner.
DVB: registering frontend 0:0 (Philips TDA10045H)...

a jeste moduly:

tda1004x               14020  1
budget_ci               7104  0
budget_core             5888  7 budget_ci
dvb_core               74688  9 tda1004x,budget_ci,budget_core
crc32                   4096  1 dvb_core
saa7146                15068  2 budget_ci,budget_core
ttpci_eeprom            2560  1 budget_core

Jinak cokoliv podobneho postavene na SAA7146 bude urcite fungovat v
pohode. Antenu doporucuju nejakou malou pokojovou sirokopasmovku se
zesilovacem, stoji do 500, na normalni televizi ma prijem mizerny, ale na
DVB-T je primo idealni. Ostatne casto dnes na tech krabicich i pisou neco
jako "DVB-T ready" ...

Pred casem jsem se motal i kolem high-end DVB hardware (vetsinou ruzna
reseni pro vysilani, analyzu streamu apod.), takze i ty nadupane hracky za
mnoho tisic jsem zkousel pro obycejne dumpovani multiplexu ze vzduchu --
nepozoroval jsem proti tomu memu smejdu zadny zasadni rozdil.

-- Honza Houstek