[[Atilinuxbeta] Package Maintainers - 8.18 Re-release]

Libor Chocholaty libor_ml1 na mts.cz
Čtvrtek Říjen 20 10:39:28 CEST 2005

Vasek Stodulka wrote:

>	Podobne reakce se samozrejme daly ocekavat, ale IMHO je nutne se
>tady tem notorickym anti-GPL firmam minimalne nenabizet otevrenou naruc a
>neplacat je neustale po rameni za to, jak delaji skvelou praci. Jednou je to
>nastavene tak, ze kernel modul musi byt GPL a az v userspace je mozne volit
>vlastni licenci, tak je dobre se podle toho chovat. A neni to zadny muj
>vyklad, tak to je puvodne mysleno.

Peknymi umysly je dlazdeno mnoho cest do ruznych pekel. Pokud to v
licenci neni vyslovne uvedeno, tak by je meli zalovat, at rozhodne soud.

>	Fanatik nejsem, sam pouzivam nvidia drivery, ale pomahat ve vyvoji
>jim rozhodne nehodlam - i kdyz GPL tady porusuje nvidia, ne ja... Z meho
>pohledu je to tak, ze cim budou uzavrene drivery horsi, tim driv se najde
>nekdo, kdo to napise znovu, poradne a v GPL - viz treba unichrome driver,
>ktery nakonec (tusim) otevreli, protoze stal za prd a nikdo ho nepouzival.

Pokud napisete tohle, tak bych tipoval, ze mate nabeh na schizofrenii.
Neco pouzivate, ale nechcete, aby to bylo dobry. Tak dobrej for jsem uz
dlouho neslysel. :-)
Cetl jsem nazor jednoho vyvojare kernelu (tusim v prekladu LKML na
Abclinuxu), ktery rikal, ze se nesetkal s tak tajnustkarskou firmou,
jako je nVidia. A jedinym resenim, ktere uzivatele Linuxu maji je proste
nekupovat jejich produkty.
Na druhou stranu nejaky chlapek z nVidie rikal, ze maji bohuzel tak
hloupe navrzeny HW, ze prote informace poskytovat nemohou a ze se urcite
polepsi. Ale znate tyhle kecy PR pracovniku. ;-) Dokud to nebude, neuverim.
Ja sam jsem celkem nestastnym majitelem jinak skvele desky s cipsetem
nForce 250 Gb a vazne uvazuju, ze uz si od nVidie nic dalsiho nekoupim.

Libor