RHEL4 vs SLES9

NOVOGEAR novogear@novogear.cz novogear na novogear.cz
Pátek Říjen 21 15:51:40 CEST 2005

Potrebuji zprovoznit novy souborovy server, kde bych chtel
pouzit komercni distribuci. Napada mne pouzit bud RHEL4,
nebo SLES9. Mel bych nekolik otazek ktere mi nejsou jasne.

Chapu to dobre, ze kdyz si koupim licenci RHEL4 na 1 nebo 3roky,
tak muzu v teto dobe kdy mi tato licence plati prejit na novou verzi
tohoto produktu? Napr. az vyjde RHEL5. Co kdyz mi platnost licence
skonci - muzu potom moct stahovat update?

Tu samou otazku mam pro SLES9 - vim ze kdysi se platila podpora na
urcity casovy usek, kdy zakaznik mel pravo pouzit nove verze, ale ted
nikde na internetu nemuzu tyto verze najit. V internet shopech maji jen
krabicove verze SLES9, kde nemaji napsano jak dlouho licence plati.
Na www.novell.com maji v shopu verzi SLES na jeden rok - plati teda ze
si koupim licenci na SLES - a je jedno kterou verzi pouziji - bude mi
vsak platit jen rok. Pak si koupim dalsi licenci - a kde ji sezenu?
Co kdyz si pak licenci nekoupim - dostanu se k aktualizacim

Jsou nekde tyto informace na internetu uvedeny, neni mi to moc jasne,
popripade muzete mi prosim poradit.

PS: Proc chci komercni reseni?
Nejsem programator, a nakup krabicove verze je jedina moje moznost jak
Linux podporit. Proto nase firma poctive kupuje kazdou verzi Suse Prof.,
i kdyz napr. na serveru nam v soucasnosti jede Slackware. Linuxu to snad
pomuze a firme, ktere timto usetrim naklady v radu statisicu to nezabije.
Proto mi prosim nedoporucujte pouziti "free" alternativ napr. klonu RH.

Dekuji

S pozdravem

--
Ondřej Prokop