Jak overit USBserial

Pátek Říjen 28 10:26:46 CEST 2005

Chlopcik Ales <chlopcik na vojnem-plzen.cz> wrote:
>        Jak a kde se tohle dela ? Neudelal to ten QTParted ?

particia sa oznacuje vacsinou fdiskom, filesystem v hlavicke particie je len
informativny (no, windowsy vam obcas na jeho zaklade skryju particiu)
a FS sa vytvara mkfs. Co vsetko robi, QTparted, netusim :)

> # fdisk -l /dev/sda
> Zařízení Boot      Start         End      Blocks   Id  System
> /dev/sda1               1       38913   312568641   83  Linux

to je particia typu linux (ext23)

> Teda kdyz o tom mluvite, je to asi nejak jinak :-). Zmatlo mne, ze disk
> rucne montuju bez problemu a mam tam uz i data, vse bez problemu. Jen
> mne irituje, ze nemuzu nikde prijit na to, odkud bere UDEV jmeno pro
> MountPoint. Je pravda, ze presne ten retezec, ktery tam naskakuje byl
> jako LABEL disku ve FAT32. Jenze jej nedokazu najit (a zmenit).

mlabel z mtools by to mal vediet, aj ked spustat ho nad ext23 particiou moze
byt riziko.

DOS totis poznal dva labely, jeden v hlavicke FS, druhy bol vytvoreny ako
subor v korenovom adresari s flagom "volume label". DOS aplikacie IIRC
vacsinou robili s druhym. Ako je to teraz s WIN* a mtools, netusim.

Osobne by som odporucil premazat hlavicku FS pripadne s prvym megom na nom a
vytvorit ho znova. Kedysi sa mi stalo, ze disketa naformatovana vyrobcom na
FAT a dodatocne mnou na UFS (solaris 2) sa pod MS-DOSom zdala ako pouzitelna
a prazdna... stacilo ju dat kamosovi do ruk a prisiel som o data na nej.

Emacs is a complicated operating system without good text editor.