Problem s dynamickym routovanim

Vaclav Stepan w na linux.fjfi.cvut.cz
Čtvrtek Září 1 17:50:29 CEST 2005

Jiri Kortus napsal(a):
> Dekuji za Vase rady. O bondingu jsem uz take premyslel, ale dle
> informaci kamarada, ktery s tim ma nejake zkusenosti, je lepsi pouzit
> zebru a OSPF. Je to skutecne pravda? A take by me zajimalo, jestli lze
> bonding pouzit pouze pro (napr.) dve rozhrani na kazde strane, ktera
> jsou primo propojena, nebo je mozne sbondovat i zarizeni, na kterem
> krome druheho routeru visi i uzivatele?
> Dekuji a preji pekny den.

Pres OSPF muzet udelat multipath routing tak, ze na te jedne vetvi
muzete jit pres nejake dalsi stroje. S bondingem byste ten mezistroj
musel konfigurovat jako bridge, nebo nevim...

Zaroven jsou jine moznosti overovani, ze link bezi --- OSPF resi jen, ze
zmizel peer, tj. linka musi byt zcela nepropustna dost dlouho, aby
probehly timeouty (radove desitky vterin, podle nastaveni).

Bonding driver umi detekovat pres MII, ze linka spadla fyzicky,
pripadne pouzit ARP dotazy --- neodpovi? Spadla. Takze vypadek chytnete
hned, nebo treba pul vterine (ARP).

K tomu zarizeni a routeru - normalne na tech bondovanych zarizenich
nemate IP adresy (ma ji jen vysledne souhrnne rozhrani), takze tak to nejde.
Pres OSPF to resite o uroven vyse a nemusite kvuli tomu prekladat jadro.

Vaclav Stepan