Jakou_100_a_1000_Mbit_sitovku_do_routeru

Libor Chocholaty libor_ml1 na mts.cz
Pondělí Září 5 16:05:39 CEST 2005

Vasek Stodulka wrote:

>	Takze ted jsme sice uz uplne OT, ale zajima me jedna drobnost: Ja
>nejsem zadny elektrikar, ale uz jsem nekolikrat slysel nazor, ze stineny
>kabel ma vetsi utlum, takze tam, kde neni elektromagneticke pole, lze
>lepsich vysledku dosahnout s nestinenym kabelem.

To se mi nezda. Kabely maji zarucene (u slusnych vyrobcu) parametry,
takze bych se toho nebal. Taky, kde dneska sezenete misto bez elmag
pole? Taky pokud potahnete dlouhy kabely vedle sebe budete mit na
nestinenejch preslechy.

> No a taky by me zajimalo,
>proc Realtek (opravdu se ho nechci zastavat) ma v nekterych chipsetech
>podporu pro extrmne dlouhe kabely, pokud je na obou koncich stejny typ karty
>- to je jako nejaka marketingova dezinformace nebo co? Prave pro tuto
>deklarovanou vlastnost bych na dlouhem kabelu sahnul po takto oznacenem
>Realteku.

Fakt nevim, nejsem zas takovy odbornik. Taky bude zalezet na tom, cemu
rikaji "extremne dlouhy kabel", ale ja bych si par stovek priplatil a
sel do Intelu. Za pripadne problemy to nestoji. Umi pocitat hw CRC cos
se taky hodi.
Btw tedka jeden chlapek na eBay rozprodava Intel Pro/100M (ty maji jeste
hw fragmentation offloading) po 30USD/10ks, coz i s dopravou vyjde na
~130Kc/ks. No nekupte to. :-)

Libor