pridani spare disku do funkcniho RAID-0

JaFi filip na mits.cz
Čtvrtek Září 8 16:18:22 CEST 2005

Ahoj vsichni!

Resim ted jeden problem. Mam server, ve kterem mam dva disky v RAID-1
(system). A potom tam mam dalsi dva disky v RAID-0 (data - nejsou moc
dulezita. o "spolehlivosti" RAID-0 vim :-) ). Ten RAID-0 je zatim
funkcni, ale vim, ze jeden z disku se jiz chysta umrit.  Proto bych to
chtel zavcas vyresit. Sice ty data tam nejsou zas tak dulezita, ale
nechce se mi je tam znovu kopirovat po siti. Proto bych to chtel udelat
bez ztraty dat. Myslel jsem si, ze to udelam tak, ze pridam dalsi disk.
Ten do toho RAID-0 pole pridam jako spare disk, no a potom ten
odchazejici disk z pole vyhodim. Ale jaksi nemuzu prijit na to, jak to
udelat.

Zkousel jsem jako toto: mdadm --manage /dev/md2 -a /dev/hdb3 , ale to mi
pise toto:

md2: personality does not support diskops!
mdadm: hot add failed for /dev/hdb3: Invalid argument

Neresil jste to nekdy nekdo?

Diky za jakekoliv nakopnuti.

JaFi