pridani spare disku do funkcniho RAID-0

Jan Houstek jan.houstek na mff.cuni.cz
Čtvrtek Září 8 18:15:48 CEST 2005

On Thu, 8 Sep 2005, JaFi wrote:
> Resim ted jeden problem. Mam server, ve kterem mam dva disky v RAID-1
> (system). A potom tam mam dalsi dva disky v RAID-0 (data - nejsou moc
> dulezita. o "spolehlivosti" RAID-0 vim :-) ). Ten RAID-0 je zatim
> funkcni, ale vim, ze jeden z disku se jiz chysta umrit. [...]

Do RAID-0 spare disk nepridate. Ja bych to nelamal pres koleno a proste
ten RAID na chvili odstavil a zkopiroval data 1:1 z toho umirajiciho disku
na novy a pak opet sestavil RAID uz s novym diskem.

Matne tusim (nikdy jsem nezkousel) ze novejsi mdadm + md driver umi za
chodu prechazet mezi raid0 a raid5, coz by mohlo byt presne to, o co vam
jde. Ale nevim, jestli to lze obema smery. Odpoved by mela byt v
dokumentaci k mdadm.

-- Honza Houstek