Zjisteni IP adresy k MAC

Chlopcik Ales chlopcik na vojnem-plzen.cz
Pátek Září 9 00:35:34 CEST 2005

vorner wrote:

> Jeden mozna blby dotaz: as nekde jistotu ze k MAC adrese musi existovat IP
> adresa? Skoro bych rek ze ani ne..

Samozrejme, ze mate pravdu, ale TO neresim (ted :-).

> A navic, jadna mac adresa muze _urcite_ mit vic nez jednu IP adresu - takze
> si myslim, ze neexistuje korektni zpusob jak tuto IP adresu zjistit.

Zase mate pravdu, a zase stejna odpoved :-).

> Mozna by mohlo v nekterych pripadech fungovat odeslat na tu mac adresu nejaky
> ICMP paket, se smyslenou nebo broadcastovou IP adresou, ale to se bude
> pravdepodobne v mnoha pripadech zahazovat.
>
> Ja bych zkusil v danem rozsahu pustit ping 192.168.255.255 -b, na coz odpovi
> (teoreticky, prakticky to neni uplne pravda) vsechny pocitace. Jenze
> spousta firewallu takove pingy zahazuje. Pak bych mel maly pocet Ip adres
> pocitacu, se kterymi by se uz dalo pracovat a zjistit MAC adresy a
> poprirazovat.

Tak ping -b mne nenapadl. Diky. Zase jsem aspon trosku dal. Bohuzel je
TO ale nespolehlive. Ted jsem TO poustel na dvou masinach dvakrat za
sebou a dostal jsem CTYRI ruzne vysledky. Obcas se nektery stroj ozve,
obcas ne. Ze cca 30-ti IP, ktere jsou nyni zarucene zive se mi ozvalo
cca ctvrtka a TO jeste pokazde jina :-). Takze v nejhorsim TO pouziju,
ale budu TO muset doosetrit a mockrat zopakovat (coz se mi jevi jako
problematicke).

Sranda je v tom, ze ja znam MAC a potrebuju k ni IP.
Moc se mi do toho nechce, v sitovani rozhodne nejsem zadny guru (spis
BFU :-, proto dotaz sem :-), ale holt asi budu muset zacit tvorit nejaky
MacPing. Uvidime, az se zanorim do RFC. Mozna me pak cela snaha o
akutermicky, hydrodynamicky a fantasticky HledacNovychStroju zase prejde
:-).