Zjisteni IP adresy k MAC

vorner vorner na atlas.cz
Čtvrtek Září 8 23:57:19 CEST 2005

Chlopcik Ales wrote:

> Dobry Den Vsem.
>
> Pisu si tady soft na hledani novych stroju na siti (ArpWatch je
> pasivni, ja bych chtel aktivne).
> Kdyz potrebuju k IP adrese jeji MAC, tak se podivam do APR a mam vse.
> Jenze ja TO potrebuju opacne. Znam MAC a potrebuju zjistit, jakou ma IP
> (tech MAC mam cca 200).
> Myslel jsem si, ze od toho bude RARP, ale zjistil jsem, ze rozhodne
> nikolivek (a nebo TO blbe chapu :-).
> Ping na MAC udelat neumim :-) a poustet ping + arp na vsecky IP (z B
> rozsahu :-) se mi zda tezce neefektivni (navic bez zaruky, ze je ping na
> [...]

Jeden mozna blby dotaz: as nekde jistotu ze k MAC adrese musi existovat IP
adresa? Skoro bych rek ze ani ne..

A navic, jadna mac adresa muze _urcite_ mit vic nez jednu IP adresu - takze
si myslim, ze neexistuje korektni zpusob jak tuto IP adresu zjistit. Mozna
by mohlo v nekterych pripadech fungovat odeslat na tu mac adresu nejaky
ICMP paket, se smyslenou nebo broadcastovou IP adresou, ale to se bude
pravdepodobne v mnoha pripadech zahazovat.

Ja bych zkusil v danem rozsahu pustit ping 192.168.255.255 -b, na coz odpovi
(teoreticky, prakticky to neni uplne pravda) vsechny pocitace. Jenze
spousta firewallu takove pingy zahazuje. Pak bych mel maly pocet Ip adres
pocitacu, se kterymi by se uz dalo pracovat a zjistit MAC adresy a
poprirazovat.

--
Windows are like...
Windows. dirty and fragile.