e2label nastavi label ale fstab ignoruje

Roztomily Jan spam na spam.cz
Pátek Září 9 19:49:12 CEST 2005

Zdravim,
bohuzel nejak jsem nepochopil chovani e2label. Vzal jsem disk smazal
jsem u nej jmenovky pomoci:
e2label /dev/hda1 ""
e2label /dev/hda2 ""
e2label /dev/hda4 ""
Po klonovani disku jsem opet label zapsal pomoci:
e2label /dev/hda1 /boot
e2label /dev/hda2 /
e2label /dev/hda4 /home

fstab vypada asi nejak takto:

LABEL=/             /                 ext3    defaults        1 1
LABEL=/boot         /boot             ext3    defaults        1 2
none                /dev/pts          devpts  gid=5,mode=620  0 0
none                /dev/shm          tmpfs   defaults        0 0
LABEL=/home         /home             ext3    defaults        1 2
none                /proc             proc    defaults        0 0
none                /sys              sysfs   defaults        0 0
LABEL=SWAP-hda3     swap              swap    defaults        0 0

ale system po rebootu krici:

Remounting root filesystem in read-write mode:
mount: no such partition found
Checking filesystems
/boot: clean, ..atd...
/home: clean, ..atd...
Mounting local filesystems:
mount: special device LABEL=/boot does not exist
mount: none already mounted or /dev/pts busy
mount: special device LABEL=/home does not exist
mount: none already mounted or /sys busy

Nevite prosim jak donutit fstab aby opet LABEL vzal?
Nevite jak se pracuje s LABEL u swapu? Tam se da nastavit pouze pri
mkswap -L LABEL /dev/hda3? nebo jsem vedle.

Docela zarazejici je pro mne i to ze v grub.conf mam LABEL a tam ho
pouzije spravne.
Takto podobne vypada grub.conf:

default=0
timeout=5
splashimage=(hd0,0)/grub/splash.xpm.gz
hiddenmenu
password --md5 *********************
title CentOS (2.6.9-11.EL)
         root (hd0,0)
         kernel /vmlinuz-2.6.9-11.EL ro root=LABEL=/
         initrd /initrd-2.6.9-11.EL.img

Pro upresneni: fdisk /dev/hda vypada docela normalne:

    Device Boot      Start         End      Blocks   Id  System
/dev/hda1   *           1          13      104391   83  Linux
/dev/hda2              14         650     5116702+  83  Linux
/dev/hda3             651         688      305235   82  Linux swap
/dev/hda4             689        9729    72621832+  83  Linux

A zkousel jsem i nastavovat LABEL pomoci tune2fs -L .... a take nic.
Samozrejme ze pokud do fstab zapisu rovnou /dev/hdaXY tak vse funguje,
ale potrebuji aby to fungovalo pres ty LABELy.

Za nakopnuti moc dekuji Honza Roztomily