e2label nastavi label ale fstab ignoruje

Karel Zak kzak na redhat.com
Sobota Září 10 01:33:21 CEST 2005

On Fri, 2005-09-09 at 19:49 +0200, Roztomily Jan wrote:

> jsem u nej jmenovky pomoci:
> e2label /dev/hda1 ""
> e2label /dev/hda2 ""
> e2label /dev/hda4 ""
> Po klonovani disku jsem opet label zapsal pomoci:
> e2label /dev/hda1 /boot
> e2label /dev/hda2 /
> e2label /dev/hda4 /home

 Overoval jste, ze tam ten label opravdu je? (I kdyz pokud ho najde
kernel tak by mel byt).

> [...]
> LABEL=/boot         /boot             ext3    defaults        1 2
> none                /dev/pts          devpts  gid=5,mode=620  0 0
> none                /dev/shm          tmpfs   defaults        0 0
> LABEL=/home         /home             ext3    defaults        1 2
> none                /proc             proc    defaults        0 0
> none                /sys              sysfs   defaults        0 0
> LABEL=SWAP-hda3     swap              swap    defaults        0 0
>
> ale system po rebootu krici:
>
> Remounting root filesystem in read-write mode:

Pokud mate v systemu utilitu "blkid" vyzkousejte co vam rekne o tech
devices (pro jistotu jeste pred tim: rm -f /etc/blkid.tab).

> Checking filesystems
> /boot: clean, ..atd...
> /home: clean, ..atd...
> Mounting local filesystems:
> mount: special device LABEL=/boot does not exist
> mount: none already mounted or /dev/pts busy
> mount: special device LABEL=/home does not exist
> mount: none already mounted or /sys busy

 cat /proc/mounts   ?

> Nevite jak se pracuje s LABEL u swapu? Tam se da nastavit pouze pri
> mkswap -L LABEL /dev/hda3? nebo jsem vedle.

 Pokud je mi znamo tak jen takto.

> Docela zarazejici je pro mne i to ze v grub.conf mam LABEL a tam ho
> pouzije spravne.

 To je kernel a tomu se asi zrovna dostava ve vasem systemu vice umu nez
prikazu mount :-)

> title CentOS (2.6.9-11.EL)

 Hmm.. tedy RHEL4-U1. Tam by to chodit melo.

	Karel

--
Karel Zak <kzak na redhat.com>