Samba a male uvolnene misto na disku

Martin "Megac" Mokry megacsk na gmail.com
Neděle Září 11 17:01:20 CEST 2005

2005/9/11, Oqak <node.ch na centrum.cz>:
> Kdyz pres sambu smazu 700MB soubor (disk je ext3fs) tak se mi uvolnilo jen
> 340MB, jak to je mozne?
>
> Musim spustit nejakou defragmentaci na disku a jakym prikazem?

Preco si vsetci myslia ze defragmentaciou sa zvacsi dostupne miesto na
disku ? Len sa preusporiadaju casti suborov do suvislejsich blokov.

A co sa tyka toho zmazaneho suboru ... nebol to takzvany "deravy"
subor ? To znamena ze mal velkost napriklad 700 MiB (vo vypisoch) ale
bolo v nom len 340 MiB udajov, zbytok bola "diera" ktora sa pri citani
javila ako pole znakov s ascii kodom 0. Niekedy taketo "derave" subory
vytvaraju programy ako downloadery, P2P klienti a podobne.

--
Martin "Megac" Mokry