Samba a male uvolnene misto na disku

Oqak node.ch na centrum.cz
Neděle Září 11 19:25:11 CEST 2005

> Preco si vsetci myslia ze defragmentaciou sa zvacsi dostupne miesto na
> disku ? Len sa preusporiadaju casti suborov do suvislejsich blokov.

Vychazim z "defragmentaci" ruznych databazovych systemu, neznam detailne
ext3fs, samozrejme na FAT nebo NTFS tohle nepripada v uvahu, ale jak rikam,
neznam ext3fs!

> A co sa tyka toho zmazaneho suboru ... nebol to takzvany "deravy"
> subor ? To znamena ze mal velkost napriklad 700 MiB (vo vypisoch) ale
> bolo v nom len 340 MiB udajov, zbytok bola "diera" ktora sa pri citani
> javila ako pole znakov s ascii kodom 0. Niekedy taketo "derave" subory
> vytvaraju programy ako downloadery, P2P klienti a podobne.

To asi nebyl, nebot to jsou videa, AVI, ktera pokud jsou derava jde stezi
prehrat cela bez vypadku :-)

A i kdyby, tak na NTFS s kompresi bych to chapal, ale ext3fs ma nejakou
takovouto implicitni komresi?

Fakt teda nejaky chkdisk pro ext3fs neznate?

Omlouvam se, do linuxu moc nevidim.