Routování

Michal Novak m.novak na prodiliste.cz
Čtvrtek Září 15 12:13:19 CEST 2005

> Dobrý den,
>
> potřeboval bych poradit s routováním. Doposud jsme měli 1 IP adresu a
> zbytek sítě za NATem (máme 5 serverů a asi 20 stanic). Od providera
> jsme dostali blok 5ti veřejných IP adres. Mým cílem je proroutovat k
> serverům veřejné adresy, tak aby servery byly dostupné i z ostatních
> stanic, které budou mít adresy privátní.
>

> Snažil jsem se o RTFM, nicméně neúspěně. Prosím o radu, alespoň co se
> týče dokumentů, které by mi pomohli. V oblasti routování jsem prozatím
> naprostý laik.
>

> S pozdravem,

> [...]

Budu za hodneho - bud NAT 1:1 => pridelit vsechny verejne IP vnejsimu
rozhrani, pripadne jednoduse routovat ony IP do vnitrni site => jedna z
nich padne na vnitrni rozhrani. Predpokladam ze u ISP je nastavena routa
na puvodni IP + rozsah /28 na ni nasmerovany (tudiz celkem 8 IP adres).

Servery mohou mit bud pouze verejnou IP a pak pujde veskera komunikace
na ne pres router, nebo mohou mit verejnou + privatni IP.

MN