Routování

Vaclav Stepan stepan na kmlinux.fjfi.cvut.cz
Pondělí Září 19 16:34:05 CEST 2005

On Wed, Sep 14, 2005 at 05:02:38PM +0200, Meta wrote:

> Dobrý den,
>
> potřeboval bych poradit s routováním. Doposud jsme měli 1 IP adresu a
> zbytek sítě za NATem (máme 5 serverů a asi 20 stanic). Od providera
> jsme dostali blok 5ti veřejných IP adres. Mým cílem je proroutovat k
> serverům veřejné adresy, tak aby servery byly dostupné i z ostatních
> stanic, které budou mít adresy privátní.
>
> Snažil jsem se o RTFM, nicméně neúspěně. Prosím o radu, alespoň co se
> týče dokumentů, které by mi pomohli. V oblasti routování jsem prozatím
> naprostý laik.

Pokud Vam nevadi cist v anglictine, proctete si Linux advanced routing HOWTO.
Pokud tomu dobre rozumim, potrebujete DMZ (demilitarizovana zona).
Pokud by Vam anglictina delala potize, mohly by Vam velmi pomoci treba
studijni materialy ke kurzum Cisco network academy (jsou drahe, ale IMHO
se to i vyplati).

Vaclav Stepan