Vkládání nestandardních znaků do X11/KDE?

garabik-news-2005-05 na kassiopeia.juls.savba.sk garabik-news-2005-05 na kassiopeia.juls.savba.sk
Pondělí Září 19 09:16:32 CEST 2005

cepl na surfbest.net <ceplma na gmail.com> wrote:

> Odpusťte, že připomínám Windows, ale existuje nějaká varianta
> Alt+<číslo> pod X11/KDE? Jedná se o využití klávesy Compose
> (pokud ano, tak jak na to)? gvim má digraphs, což je docela
> zajímavé řešení, ale bohužel není přenositelné na jiné
> X11/KDE aplikace. Existuje něco podobného jako standalone aplikace?

ja pouzivam (teda ja nie, ale "moji" uzivatelia) compose, v KDE si v
nastaveni klavesnice zaskrtnem "Menu is Compose" a potom stlacam napr.
MENU o c pre ©, MENU = E pre €, MENU . . pre ·, MENU - - - pre —,
MENU , " pre „ a podobne (tie uvodzovky su pre nas trochu nelogicky
rozmiestnene, lebo sa beru logicky ako otvaracie tie "zapadoeuropske").
Okrem toho vyberiem anglicku klavesnicu s ISO 9995 3, a zaskrtnem vo
volbach "Press right Alt key to choose 3ed level" a potom napr.
kombinacia praveho Alt m da pismeno µ a podobne...

Toto cele funguje len od istej verzie KDE a xorg (mam kubuntu), predtym
sa to chovalo dost chaoticky (ale zapnutie klavesnice z prikazoveho
riadku fungovalo bez problemov)

vid /usr/X11R6/lib/X11/locale/en_US.UTF-8/Compose

| Radovan Garabík http://kassiopeia.juls.savba.sk/~garabik/ |
| __..--^^^--..__    garabik @ kassiopeia.juls.savba.sk     |