SSH a testovaci IP adresa

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Středa Září 21 13:43:26 CEST 2005

	Zdravim,

ve sve siti pouzivam jednu IP adresu pro zapojovani stroju ktere budto
nove instaluji, nebo ktere treba docasne kontroluji. Problem je, ze kdyz
se na tuto IP adresu hlasim ze sve pracovni stanice, prida se jeji
klic do ~/.ssh/known_hosts, a priste az instaluju novy stroj, tak mi
ssh nadava, a musim rucne mazat radek v .ssh/known_hosts. Podobne
mi ssh nadava kdyz pouzivam SSH nad SSH port forwardingem(*) - taky si
po "ssh -P 1234 user na localhost" ulozi pod jmeno "localhost" klic stroje
kam je port forwardovany, a priste az forwarduju jinam, mi nadava
ze se zmenil klic localhosta.

	Existuje nejaky parametr, kterym bych mohl uplne vypnout
kontrolu host key pro urcitou IP adresu a pritom mohl pouzivat
autentizaci heslem?

	Ten druhy pripad lze asi resit pres NoHostAuthenticationForLocalhost
nebo HostKeyAlias, ale u toho prvniho fakt nevim. Mozna jsem neco
prehledl (cetl jsem ssh_config(5) jen zbezne okolo retezcu "HostKey"
a "host key").

	Diky,

-Y.

(*) a nesnazte se mi vysvetlovat ze je to blbost :-)

| http://www.fi.muni.cz/~kas/    Journal: http://www.fi.muni.cz/~kas/blog/ |