Geometrie IDE disku

Vancl Miroslav (QRIS) Miroslav.Vancl na qris.cz
Středa Září 21 14:52:25 CEST 2005

Miroslav BENES napsal:

>Protože BIOS dělá transparentní přemapování, zatímco jádro OS přistupuje
>přímo na disk ?

Jestli nejsem uplne mimo, tak moje predstava je, ze BIOS (tedy INT13)
nakonec taky pristupuje "primo na disk", ne ? Pokud dela premapovani, pak
odhaduju, ze nejspis z c-h-s na linearni adresu (obracene by to jaksi
postradalo smysl) a nekde si tedy musi (stejne jako jadro, kdyz se ho zeptam
pomoci hdparm) sehnat tu geometrii. Pokud je jejim jedinym zdrojem MBR (jako
ze tomu moc neverim), pak by mely byt vysledky stejne, ne ? Navic, jak to
funguje, pokud na tom disku zadna partition neni ?
Ja se spis obavam, ze BIOS pouziva jiny zdroj, nez jadro, a proto se jejich
vysledky muzou lisit. Moc ale nechapu, proc si (kvuli konzistenci) Linux
proste nezavola INT13/AH=08 ? Nebo je to slozitejsi ?

M. Vancl