Geometrie IDE disku

Středa Září 21 15:52:12 CEST 2005

"Vancl Miroslav (QRIS)" <Miroslav.Vancl na qris.cz> wrote:
> Ja se spis obavam, ze BIOS pouziva jiny zdroj, nez jadro, a proto se jejich
> vysledky muzou lisit. Moc ale nechapu, proc si (kvuli konzistenci) Linux
> proste nezavola INT13/AH=08 ? Nebo je to slozitejsi ?

ano je to tak, disk totiz ma builtin nejaku geometriu, ktoru zobrazuje linux
pri boote. pri vytvoreni particnej tabulky sa da nadefinovat ina geometria,
ktorej sa linux bude drzat ale zahlasi ze sa lisi od tej "nativnej":

hda: attached ide-disk driver.
hda: 6346368 sectors (3249 MB) w/256KiB Cache, CHS=787/128/63, (U)DMA
Partition check:
 hda: [PTBL] [395/255/63] hda1 hda2 hda3
Problem sa stane, ked si nejaky programik zmysli, ze CHS v particnej tabulke
prerobi. vysledok to ma taky, ze fdisk <>uje, ze particie nekoncia na hranici
stopy, alebo nejde vobec bootovat.

mam pocit, ze sa take nieco stava (aj) po instalacii windows alebo pouzivani
windowsackeho fdisku...

REALITY.SYS corrupted. Press any key to reboot Universe.