Re: Výběrové řízení - státní samospráva - delsi

Ing. Martin Hankovec martin.hankovec na ceskearchivy.cz
Čtvrtek Září 22 13:29:54 CEST 2005

> Není pravda, je spouta kvalitních developerů, kteří by tu práci rádi
> udělali, bohužel čas jsou peníze a to je ten problém (chovávat ho za jiné
je
> dětinské), zatímco na cenu krabicového software + zisk (i v nehorázných
> výšinách - viz MS Office) zaplatí všichni licencovaní uživatelé, vývoj
> (přepis jednoduše neexistuje) software na zakázku musí zaplatit ten
subjekt,
> který tu poptávku zadal.

Přesně tak. Jenže vývoj verze pro Linux by muselo zadat nejspíše
ministerstvo, to nelze dělat na místní úrovni. Nehledě na to, že často
nejsou peníze ani na potřebný software, natož na vývoj dalšího. A
ministerstvo to samozřejmě nezadá, když na většině PC jsou Win (oni by to
tedy nezadali stejně :-(

> Bohužel málo kdo tuto jasnou a elemetární rovnici z
> prvního stupně základní skoly chce pochopit... stejně jako nechce
pochopit,
> že časová náročnost díla se často měří ve člověkorocích ne-li více a tudíž
> tomu odpovídá i cena díla... - charitu neděláme...:-)

To je pochopitelné. Spíše jsem chtěl nastínit, že někdy jsou vyráběny
víceméně jednoúčelové aplikace, které dělají specializované firmy. Ty firmy
často založili lidé z daného oboru, kteří původně nebyli programátoři. A o
to horší je po nich chtít portaci na Linux, často ani Win verze nestojí za
moc (často skoro za nic).

> Ne patří do zákona, jenže to by naše MICR muselo být co k čemu... -
> ouřady totiž stejně jako komunikují uvnitř tlačí i občany k faktickému
> monopolu a zbytečným výdajům...

Souhlasím, bohužel snaha to změnit je jako jít hlavou proti zdi.

> Řekněme že tam "pracuji" jako zajišťovatel outsourcingu, takže za
> neználka mne považovat nemůžete...

Promiňte, mé postesknutí či popíchnutí nebylo namířené na Vás. Kdybych ale
některým diskutujícím vyprávěl, jakým způsobem se musí IT ve státní správě
nakupovat, asi by mi ani nevěřili. Ale to už je do jiné diskuze.

Přeji pěkný den
Ing. Martin Hankovec
správce IT, network administrator, webmaster
Státní archivy Jihočeského kraje
Mobil: 605 247 438
Tel.:383 321 062 l.28, Fax.: 383 321 063
E-mail: martin.hankovec na ceskearchivy.cz
WWW: http://www.ceskearchivy.cz
Adresa: Státní okresní archiv Strakonice
Smetanova 351, 386 01 Strakonice