RE: Výběrové řízení - státní samospráva - delsi

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek PaJaSoft na FoNet.Cz
Čtvrtek Září 22 12:10:04 CEST 2005

Ing. Martin Hankovec <mailto:martin.hankovec na ceskearchivy.cz> wrote:
> můrou jsou spíše Win. Jenže používáme speciální archivářské
> databáze, které
> chodí pouze na Win, a vpodstatě žádná firma Vám
> specializovanou aplikaci z
> Win na Linux nepřepíše, když o to není masový zájem. A ten u
> spec. aplikací
> není. Už jsem to zkoušel domluvit, marně. Linux je jen na

	Není pravda, je spouta kvalitních developerů, kteří by tu práci rádi
udělali, bohužel čas jsou peníze a to je ten problém (chovávat ho za jiné je
dětinské), zatímco na cenu krabicového software + zisk (i v nehorázných
výšinách - viz MS Office) zaplatí všichni licencovaní uživatelé, vývoj
(přepis jednoduše neexistuje) software na zakázku musí zaplatit ten subjekt,
který tu poptávku zadal. Bohužel málo kdo tuto jasnou a elemetární rovnici z
prvního stupně základní skoly chce pochopit... stejně jako nechce pochopit,
že časová náročnost díla se často měří ve člověkorocích ne-li více a tudíž
tomu odpovídá i cena díla... - charitu neděláme...:-)

> můžu jako sysadmin prosadit. Takže teorie, že nasazování
> Linuxu všude závisí
> pouze na sysadminech je zcestná.

	To si zdravě uvažující člověk ani nemyslí, on totiž ví, že ten
sysadmin je to poslední kolečko (občas i sedmé) v té hierarchii rozhodnutí.

> stejně jsem u Wordu skončil. A takové názory, že úředník může
> odmítnout nadřízenému orgánu dokumenty v nějakém formátu patří do
> pohádky.

	Ne patří do zákona, jenže to by naše MICR muselo být co k čemu... -
ouřady totiž stejně jako komunikují uvnitř tlačí i občany k faktickému
monopolu a zbytečným výdajům...

> Doufám, že jsem tím aspoň trochu ujasnil, že názory některých
> diskutujích jsou sice zajímavé, nicméně ve státní správě nepoužitelné,
> jak ví každý, kdo
> tam někdy pracoval jako sysadmin.

	Řekněme že tam "pracuji" jako zajišťovatel outsourcingu, takže za
neználka mne považovat nemůžete...