implementace VoIP brany

Michal Rybarik michal.rybarik na ecce.sk
Čtvrtek Září 22 18:49:41 CEST 2005

Hi,

>Pozadavek v bodech:
>
> 1. nektere analogove telefony se pripoji do "VOIP brany"

Kolko tych telefonov? Su riesenia pre jeden telefon, zopar telefonov,
desiatky telefonov, a su uplne odlisne. Ked mate PCI kartu s jednym
portom, tazko takychto kariet napchate do pocitaca 50.

> 2. nektere analogove telefony budou pripojeny k PC uzivatelu

To asi tazko. Existuju FXS karty do pocitaca, ale nie je to bezny
artikel a nie lacny. Davat karty do klientskych PC je nevhodne riesenie.
Ked to chcete viazat na PC, pouzite USB telefon (ste viazany na windows)
alebo softphone (mikrofon, sluchatka, a prislusna aplikacia). Alebo
pouzite moznosti 1) a 3).

> 3. nektere telefony budou nativne VoIP
>
>Jaky software bych mel pouzit pro implementaci "VOIP brany" ? ( GNUGK,
>Asterisk,VOCAL, SIPPROXY) -mozna, ze zde pletu vice veci dohromany, ale
>jsem z tolika ruznych produktu docela zmaten. :-(

Asterisk je ustredna, ktora vie spajat vela roznych protokolov a
technologii. Vie robit hlasove menu, odkazovu sluzbu. Mozu sa na nu
pripajat aj HW/SW telefony. Na par desiatok pobockovych liniek v pohode.
Gatekeepery alebo SIP proxy su v podstate smerovace hovorov, tie
spravidla neobsahuju taketo rozne "udelatka", vedia len prepojit hovor -
zato ich vsak vedia prepojit obrovske mnozstvo naraz. Vo vacsich
rieseniach sa pozuiva napriklad SER (SIP Expres Router) na prepajanie
hovorov a na neho pripojeny Asterisk na ostatne funkcie inteligentnej
ustredne.

>Muzete mi doporucit nejakeho dobreho poskytovatele VOIP sluzeb ( mam na
>mysli nekoho, kdo by delal peering - tedy pres ktereho bych byl s "VOIP
>branou" pripojen k PSTN sitim ) ?

Pod peeringom sa skor mysli prepojenie poskytovatelov, vy hladajte tak
ako hovorite poskytovatela. Je ich v Cesku asi 10-20, to uz poradia ini.
Prakticky si mozete vybrat aj ktorehokolvek ineho poskytovatela
kdekolvek na svete, internet vas s nim spoji bez ohladu na lokalitu. My
telefonujeme asi cez 6 poskytovatelov..