implementace VoIP brany

Vladimir Dvorak dvorakv na vdsoft.org
Čtvrtek Září 22 19:06:03 CEST 2005

Michal Rybarik wrote:

> Hi,

> Kolko tych telefonov? Su riesenia pre jeden telefon, zopar telefonov,
> desiatky telefonov, a su uplne odlisne. Ked mate PCI kartu s jednym
> portom, tazko takychto kariet napchate do pocitaca 50.

Souhlasim, nasel jsem nejake PCI karty se 4mi porty pro analogove
telefony, nicmene jsou znacne drahe ( kolem 8-10000Kc ). Navic je
otazkou, jak by to bylo s podporou v linuxovem jadre ( mozna se tvari
jako ttyS[x] a pouziva standardni seriovy ovladac, nevim ).

> To asi tazko. Existuju FXS karty do pocitaca, ale nie je to bezny
> artikel a nie lacny. Davat karty do klientskych PC je nevhodne
> riesenie. Ked to chcete viazat na PC, pouzite USB telefon (ste viazany
> na windows) alebo softphone (mikrofon, sluchatka, a prislusna
> aplikacia). Alebo pouzite moznosti 1) a 3).

Ano, levnejsi reseni bude volat primo z pocitace.

> Asterisk je ustredna, ktora vie spajat vela roznych protokolov a
> technologii. Vie robit hlasove menu, odkazovu sluzbu. Mozu sa na nu
> pripajat aj HW/SW telefony. Na par desiatok pobockovych liniek v
> pohode. Gatekeepery alebo SIP proxy su v podstate smerovace hovorov,
> tie spravidla neobsahuju taketo rozne "udelatka", vedia len prepojit
> hovor - zato ich vsak vedia prepojit obrovske mnozstvo naraz. Vo
> vacsich rieseniach sa pozuiva napriklad SER (SIP Expres Router) na
> prepajanie hovorov a na neho pripojeny Asterisk na ostatne funkcie
> inteligentnej ustredne.

Hloupy dotaz: jaky je rozdil mezi ustrednou a smerovacem hovoru ?
Asterisk nebo kdo vlastne bude smerovat prichozi hovor na ktery pocitac
? Na ustredne (Asterisku) budu resit napr. "presmerovani hovoru v dobe
nepritomnosti" a dalsi ?

Ok, mel jsem na mysli "SIP peering".

Dekuji Michale!

S pozdravem