2.6.11 + zmena polohy = zatuhnuti

Roman Fordinal aben na webcom.sk
Pátek Září 23 07:24:06 CEST 2005

Dal Horinek wrote:

> Zdravim konferenci,
> mam takovy zvlastni dotaz, respektive zvlastni situaci. Na notebooku se
> mi stava s jadrem 2.6.11 kdyz jej zavru a prenesu jej nebo ho nejakym
> zpusobem obratim atd .. tak mi totalne cely vytuhne .. funguje jen
> restart. Pod Windows (i kdyz to jsem moc nezkousel) i po 2.6.13 jadrem
> (odzkouseno) mi vubec netuhne. Je to  divne, vypada to spise na hw
> problem, ale proc tedy by to melo byt jen jadrem? Je mozne, ze treba na
> neco takove reaguji senzory a v tom pripade z nejakeho duvodu cely
> [...]

vacsina modernych notebookov a harddiskov do notebookov maju detektory na
otrasy a vobec vselijake pohyby i to ci je notebook nahodou hore nohami,
etc...
toto vyuziva bud sam BIOS napriklad na zaparkovanie disku (aby ho ochranil
pred poskodenim) a tiez moze vyuzivat operacny system pre uspanie v
situacii v ktorej je to potreba. Je mozne ze jadro 2.6.11 nejakym sposobom
bud pracuje s tymito senzormi, ale skor si myslim ze nieco s nimi koliduje
a nechcene vyvolava panic