implementace VoIP brany

Vladimir Dvorak dvorakv na vdsoft.org
Pátek Září 23 09:50:27 CEST 2005

Zdenek Pizl wrote:

> Hmmm, proc? Existuji reseni, ale nezda se mi, ze by byla levnejsi nez
> nakup VoIP telefonu. Kolik takovych telefonu bude?

No, take jsem se pousmal, kdyz mi bylo receno, ze jich muze byt take
kolem 20-ti. :-)

> na to zapomente ;-), neni to nic, co by stalo za tu namahu a problemy,
> ktere to bude generovat.
>
> Existuji tzv. ATA adaptery, dela je Cisco, Grandstream a nebo ma
> oblibena Sipura (SPA-1000, SPA-2002, SPA-3000). Tyhle adaptery
> umoznuji pripojit analogovy telefon a samy vystupuji jako SIP klient.
> Umi to hodne veci, cenove je to o neco levnejsi nez ekvivalentni
> plnohodnotny VoIP telefon ale na druhou stranu pouziti neni tak
> komfortni - preci jen  porad pouzivate analogovy telefon ...

Tyto adaptery lze potom nejak sparovat s Asterisk branou ? Predstavuji
si, ze pres nejake webove rozhrani nakonfiguruji tyto SIP adaptery tak,
aby pouzivaly Asterisk jako svoji gateway ?

> tohle je jedina spravne cesta.

Ok.

> pouzijte Asterisk, je to dobry kus softu a spousta lidi s tim umi
> resp. dokaze poradit. Predevsim bych se orientoval na SIP a ne na H323
> (no flame please) - tim vyrazujete gnugk.

Ok.

> Kdyz pouzijete Asterisk, muzete pak vyuzivat i IAX2 protokol k
> providerovi.
>
> Existuji Asterisk konzultanti, najdete je asi nekde na asteriskovy
> homepage.
>
> Ad videokonference - jak mate tlustou linku?

Jsou to symetricke 2Mbit/s, latence kolem 30-100ms.

> podivejte se po ceskem webu, je jich dost - jak velky, tak maly.
> Trochu taky zalezi na tom, co od toho ocekavate, pak Vam treba nekdo
> poradi vyhovujiciho providera.
>
> Jsme tu off topic. Tohla ma s Linuxem spolecne jen to, ze asterisk na
> nem muze behat ;-)

Jasne, mate pravdu.  Jsem ale rad, ze jste se rozepsal. ;-)

Diky, Vladimir Dvorak