Vhodná distribuce na server

Marek Olšavský orsm na centrum.cz
Úterý Září 27 16:32:48 CEST 2005

	Dobrý den,
potřebuji poradit s volbou vhodné distribuce na server. Požadavky jsou
vcelku nevýrazné:
	- klasický LAMP
	- pošta (POP3 i SMTP, ale IMAP netřeba)
	- ftp
	[- chrootnout jeden disk]
Souhlasím, že bych měl instalovat to, co znám nejlépe, ale nemyslím si,
že Mandriva (desktopová, ne corporate) je nejvhodnější k nasazení na
server. V podstatě co jsem zatím prohlédl, tak z těch rozšířenějších
distribucí mi zbyly:
	- "klony" RHELu (Tao, WhiteBox, CentOS)
	- Debian
	- Adamatix, ale u něj mám dojem, že už "zemřel"
	- Slackware
Bohužel, ekonomická situace je taková, že placené řešení (RHEL, SUSE
?EL?) bych stěží zaplatil. Očekává se rock stable server s minimálními
náklady (respektive nulovými), udržitelný, tj. distribuce, která je
prověřena a nezanikne například za půl roku a bezpečný (i když to by
měla být především otázka mého nastavení).
Co by mi teď pomohlo jsou spíše osobní zkušenosti někoho, kdo udržuje
(několik) server(ů), nebo články, kde je porovnání "Linux on server".
LinuxSoft.cz jsem četl, něco jsem i vygooglil, ale ...

	Děkuji moc za posunutí správným směrem a nashledanou
		MaReK Olšavský

- --

MaReK "Penguin" Olšavský
PHP Voodoo
private mail: orsm na centrum.cz
private web: http://orsm.wz.cz
ICQ#: 160 178 925; MSN: orsm na centrum.cz; Skype: Penguin_007
tel.: +420-603-519-650; +420-775-154-689 (775-1-LINUX)

Na stránce bylo napsáno: "Optimalizováno pro Explorer 5, nebo lepší".
  Tak jsem přešel na Mozilla Firefox  --> http://firefox.czilla.cz/