rozdilna velikost oddilu - reiser4 vs. reiserfs

Jan Houstek jan.houstek na mff.cuni.cz
Pátek Září 30 13:37:25 CEST 2005

On Fri, 30 Sep 2005, luc wrote:
> nasel by se nekdo kdo mi trosku objasnil proc jsou ty velikosti
> rozdilne. Pokazde formatuji 80gb disk na kterem je jeden oddil sda1.
> Snazil jsem se hledat, ale nic vysvetlujiciho jsem nenasel

Jeden duvod je v ruznem pojeti toho, co to je vlastne GB, jestli 2^30 B,
10^9 B, nebo neco mezi jako napr. 2^10 * 10^6 B (takto pocita kapacitu ATA
disku Maxtor).

Druhy duvod je v tom, ze surova kapacita disku a volne misto na
filesystemu se lisi o rezii filesystemu -- misto na ulozeni inodes,
superblocku, zurnalu, zarovnavani na cele bloky atd.

-- Honza Houstek