SATA VT8251

Petr Stehlik pstehlik na sophics.cz
Úterý Duben 4 08:21:17 CEST 2006

Petr Stehlik píše v Út 04. 04. 2006 v 08:06 +0200:

> koupil jsem si K8V-VM (kvuli podpore ECC pameti, viz moje posledni
> zpravy) a on ten chipset jeste nejak nema podporu SATA v kernelu, zda
> se. Na CD od ASUSu prijel patch kernelu, ten pouzivam a zda se, ze
> trochu funguje, ale vygoogloval jsem i zcela jiny patch, ktery jakoby
> cekal na zacleneni. Ma nekdo o podpore VT8251 v kernelu lepsi informace?

Mimochodem, dle http://linuxmafia.com/faq/Hardware/sata.html by to skoro
melo jet - asi fakt jen potrebuju spravne PCI ID, i kdyz ten patch od
VIA obsahuje spoustu kodu navic.

Dale je zajimave, ze BIOS umoznuje nastavit SATA do modu "IDE", "RAID" a
"AHCI". RAID rovnou vynechame, IDE funguje pres ten patchnuty
sata_via.c, ale "AHCI" jsem nerozjel tusim vubec - na to je mozna nutne
patchnout i ten ahci driver :-|

Petr