Kouwell 571S Serial ATA řadič - problém s nabootováním systému

Jiri Kortus sumix na styxx.cz
Středa Duben 5 19:34:30 CEST 2006

Dobrý den, chystám se postavit si domácí server, kde bych mimo
jiné chtěl sdílet data. Přestože je to poměrně postarší
systém, rozhodl jsem se v něm použít SATA disk (potřebuji kapacitu
250GB a kdybych použil IDE disk, integrovaný řadič by jej nenašel,
proto jsem se rozhodl radši jít do nové technologie a koupit k tomu
i řadič, který bych musel koupit tak jako tak, i pro IDE) - a
právě v řadiči je problém. Systémový disk je připojen přímo
na integrovaném řadiči na desce - v tom není problém, ovšem když
jsem do PC nainstaloval zmíněný SATA řadič a připojil na něj
disk, objevily se problémy - defaultně nainstalovaný GRUB odmítl
nabootovat (vše skončilo vypsáním zprávy ve smyslu "GRUB xxx
"LIL", "LILO", "Error: Duplicated Volume ID" a počítač zamrzne.
Divné také je, že počítač (byť mi to přijde nelogické) ze
systémového disku zkusí bootovat pouze když v BIOSu nastavím
pořadí bootování "SCSI,C,A", zatímco při jakémkoliv nastavení
(např. "C,CDROM,A") rovnou zamrzne bez jakékoliv známky, že by
chtěl korektně bootovat. Pokud od SATA řadiče disk odpojím, je
možné normálně nabootovat linux. Nesetkal jste se někdo s
podobným problémem? Nevíte, jak jej vyřešit? Díky předem za rady
či nakopnutí správným směrem :)

JK