return-path

Čtvrtek Duben 6 01:16:45 CEST 2006

On Wed, 5 Apr 2006, Petr Vileta wrote:

> Mam skript v PHP, ktery odesila mail pomoci funkce mail(). Jako dalsi
> nepovinne parametry te funkci predavam i "Return-Path: <neco na nekam.cz>" ale
> odeslany mail tohle vubec neobsahuje, naopak je tam

Primo: Jestli se tam objevuje <apache> takto bez domény, tak je někde něco
špatně. Zejména jestli to takhle i chodí po síti.

Secundo: Ona vlastně žádná hlavička Return-Path není. Je odesílací adresa
(původně celá cesta, ale to už je poněkud obsoletní) na obálce. Je zvykem
při doručení dopisu opsat odesílatele z obálky do této pseudo-hlavičky
a někdy se dělá i opak a při odesílání se obálka nastavuje podle této
pseudo-hlavičky, ale není úplně zaručeno, že to bude fungovat. Mám dojem,
že jsem někde zahlédl, že se v PHP musí natvrdo nastavit, že se ta
odesílací adresa předává jako parametr -f pro /usr/lib/sendmail.